Защо Варна има 20 целогодишни полета, а Бургас само 2…?

0
796
1573663476589601
Нюз.бг

664 полета през 2019 година, отчита концесионерът на терминала

12 % спад на туристите на летище Бургас, се отичат за първите 10 месеца на 2019 г., съобщи днес концесионерът на терминала „Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“.

До октомври са обслужени 2,86 млн.пътници, което е сериозно намаление в сравнение със силната 2018 година. Трябва да се случи чудо, за да се прескочи бариерата от 3 млн. пасажери.

Малко по-добра изглежда ситуацията на летището във Варна, където до този момент са обслужени 1,93 млн. пътници.

Тенденцията със сигурност ще се промени и цифрите за Варна ще са много по-добри в края на 2019 година, защото в следващите няколко месеца, се очаква основните сили да бъдат насочени към терминала в северния град, където бе позициониран ниско тарифният превозвач Wizzair и целогодишно се извършат 14 полета до градове в цяла Европа.

patnitsi uiz er
Оперативни причини!

Към Варна бе насочен и полетът на турските авиолинии до Истанбул, които имаха огромен интерес към Бургас преди година и половина, както и голяма австрийска компания, която осигурява целогодишен маршрут до Виена.

По този начин ще се постигне желаното от концесионера диверсифициране на полетите на двете летища.

Допреди две-три години основният интерес бе насочен към аеропорта в Бургас, който обикновено имаше три пъти повече туристи от терминала във Варна. Пренатовареността се усещаше най-силно през летните месеци, когато полетите излитаха и кацаха един след друг.

Макар и до този момент да не е публично обявено, е пределно ясно, че концесионерът предприе стъпки по „разтоварването“ на полети на гражданската авиация от Бургас и насочването им към Варна.Ryanair b737 200 ei cnv bristol arp1

Сериозни са съмненията, че на Wizzair, турските авиолинии и на още няколко големи компании, е силно препоръчано да изберат Варна пред Бургас, защото тук трябва да се осигурят писти и време освен за изключително натоварения летен сезон, и за товарните полети, тъй като свързаността в Югоизточна България от гледна точка на магистрали и железница е много по-добра от тази в североизточната част на страната.

Така към днешна дата от Бургас се лети само до Лондон и Москва. За сметка на това основният товаро оборот на „Фрапорт“ 4 223 тона от общо 4333 тона е обработен от летище Бургас, показва детайлен анализ на отчета на концесионера на летището.

Трудно ще помогнат и финансовите стимули, защото в момента има общински фонд за стимулиране на полетите. Към него обаче от две години не е проявила интерес нито една авиокомпания.

Припомняме, че Фрапорт Туин Стар Еърпорт Мениджмънт“, съвместно предприятие на германската Fraport AG и българската компания „БМ Стар“, управлява двете летища в рамките на 35-годишна концесия, предоставена през 2006 г.


ADS