Започва строежът първите 7,6 километра от магистралата Русе – Велико Търново!

0
494
orig[1]
Дир.бг

Подписано е разрешението за строеж на първите 7,6 километра от магистралата Русе – Велико Търново. Това съобщи вчера министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков пред членовете на парламентарната Комисия по регионална политика, благоустройство и местно самоуправление, цитиран от пресцентъра на МРРБ.

В момента тече процедура по обнародването му в Държавен вестник и се очаква реалното строителство да стартира през следващата или най-късно по-следващата седмица. Сроковете за изготвяне на техническите проекти за останалата част от двата участъка от магистралата между Русе и Бяла и обхода на гр. Бяла са март и април 2024 г., след което ще се влезе в процедура за издаване на разрешение на строеж и за тях.

„В бюджета за 2024 г. има заложени 1 млрд. лв. за магистрали. За доизграждането на АМ „Хемус“ са заложени 100 млн. лв., които не са достатъчни. Средствата ще стигнат за завършване на строителството на участък 1 и за продължаване на работата по лот 2 и 3″, каза регионалният министър в отговор на въпрос за доизграждането на АМ „Хемус“.

„От Министерството на финансите имаме уверението, че ако вървят всички магистрали, ще има допълнително финансиране. Не е целесъобразно да се строят 5 магистрали едновременно, но и не можем да отлагаме. Ще трябват поне още 500 млн. лв., за да ми бъде по-спокойно, че има за всички магистрали“, допълни Цеков. В момента се работи по скоростния път Видин – Ботевград, магистрала „Струма“, магистрала „Хемус“, магистрала Русе – Бяла и магистрала „Европа“.

„През следващата седмица ще входираме писмо до народните представители с предложение за разрешаване на правния казус с АМ „Хемус“. Причината да не се строи през последната година и половина е стопанската непоносимост. Ако се разреши този проблем, строежът ще върне интензивните си темпове“, обясни Цеков.

Средствата за проектиране ще дадат програмата за следващите години, посочи Андрей Цеков. Заложена е подготовката на проекти за обходни пътища на Пловдив, Плевен, Пазарджик. Обходът на Пловдив е стратегически – трябва да върви като един проект с връзката през територията на община Марица и бъдещото разширяване на АМ „Тракия“, допълни той.

За всеки казус ще се търси решение, съобразено с неговите специфики, коментира министър Цеков по отношение на проекта за укрепване на 84 свлачища със средства от Оперативна програма „Околна среда 2014-2020“, който не може да завърши в срок. Платените аванси са близо 50%, а проектната готовност е нулева. Работи се по пет обекта, по останалите няма развитие, информира депутатите регионалният министър.


ADS