Само от МВР зависи кога ще почне да следи джигитите с тол камерите!

0
476
768x432[1]

Тол камерите вече са лицензирани, но решението кога точно ще започне на база на тяхната информация за превишена скорост да се издават глоби, е решение изцяло в ръцете на МВР.

Това обяви в студиото на Нова телевизия регионалният министър Андрей Цеков.

На практика информацията за минали периоди е събирана, но не е използвана, стана ясно от думите на Цеков. „На теория още днес могат да заработят, те и сега ви засичат, но не получавате фиш„, бяха думите на министъра.

Софтуерът на НТУ разполага с 50 мобилни, 295 стационарни и 100 претеглени в движение контролни точки

Министърът заяви и че ведомството му работи по темата за Руската църква, както бе възложено от прокуратурата. Изследва се дали МРРБ или Столична община имат отговорности по казуса.

„Проектът е бил неправилен, контролът – недостатъчен“, каза министърът по повод инцидента при модернизацията на главния път Мездра – Лютидол и засягането на имотите в Ребърково при взривни работи. Това е „неприятен ефект от необходимостта да извършваме ремонти до населени места, но категорично не е редно да се случват щети при взривни работи, коментира министърът.

По думите му в края на 2025 г. трябва да е готов участъкът на пътя Е79 по договор.

Андрей Цеков коментира и строителството на магистрали, изтъквайки, че сме уникална страна, която строи 5 магистрали едновременно, но няма нито една построена към съседните й държави, с изключение на тази към Турция. Министърът се надява следващия месец да има решение за строителството на „Хемус“, което да отпуши тупика и да се формира реалистичен план и график за строителство.

Министър Цеков посочи, че до края на месеца, най-късно през декември, се очаква да се разреши правният казус с индексирането на цените за строителството на магистрала „Хемус“. По думите му основният проблем е начинът, по който е възлагано строителството – без спазване на правилата на Закона за обществените поръчки.

Според него лот 1 на магистрала „Хемус“ може да бъде завършен в рамките на следващата година. При индексация на договорите лот 3 може да бъде достроен следващата година, а лот 2 – да напредне две трети. По последни разчети аутобанът може да стигне до Велико Търново около 2027-ма година, но за 7-и и 8-и участъци се налага да се промени трасето, поясни Цеков.

В процес на изграждане са също така магистралите „Европа“, „Струма“, Русе-Велико Търново, както и скоростният път Видин – Ботевград, каза още той.

1583 снегорина са в готовност в страната и в очакване на първия сняг, посочи още Цеков, уверен, че зимата няма да ни изненада.


ADS