Кошмарно пътуване с БДЖ – за това споделя читател на News.bg. Петър Панайотов е пътувал на 19 май с бърз влак от Пловдив до София, в който участък жп линията между Костенец и Ихтиман е била затворена заради планиран ремонт.
За ремонта потвърдиха и от пресцентъра на БДЖ, като уточниха, че дейностите са приключили в неделя вечерта. Практиката в такива случаи е пътниците на влаковете между двете гари да се превозват с автобуси.
От бюро информация на гарата в Пловдив обаче уверили Панайотов, че влакът ще пътува директно до София и за него линията между Костенец и Ихтиман ще бъде отворена. Такава информация била указана и на сайта на БДЖ и таблото.
В резултат, влакът със само 4 вагона бил препълнен, като имало и много правостоящи.
На гара Костенец обаче от БДЖ свалили всички пътници от влака и им обяснили, че трябва да бъдат извозени с автобуси до Ихтиман, където да се прехвърлят на друг влак. По думите на Петър Панайотов настъпил хаос и в дъжда на предгаровия площад в Костенец се събрали над 400 души.
Пристигналите автобуси се оказали недостатъчни и се претоварили с правостоящи, което не е разрешено за междуградски превоз.
„Шофьорите на автобусите направиха всичко възможно да помогнат, но се създаде огромен хаос и се застраши безопасността на пътуващите“, разказва Панайотов. Не след дълго по нечий сигнал автобусът е бил спрян от екип на КАТ за проверка.
Какъв е обаче резултатът от проверката, не става напълно ясно. По информация на Петър Панайотов екипът на „Пътна полиция“ е разрешил превозването на пътниците до гарата в Ихтиман, но вероятно са му съставили акт.
Цялото пътуване продължило около 4 ч. и 20 мин.
Припомняме, че през август 2023 г. Европейската служба за борба с измамите (ОЛАФ) поиска България да върне 38 млн. евро, предоставени по одобрен жп проект, по който европейското финансиране е около 140 млн. евро.
ОЛАФ настоя останалите 92 млн. евро от проекта да не бъдат предоставени на страната. Причина за това са нередности, установени по време на процедурата за възлагането на обществената поръчка и при изпълнението на проекта.
Става въпрос именно за проекта за модернизацията на жп линията между Костенец и Септември, част от жп линията между София и Пловдив, който отчасти е финансиран от Европейската изпълнителна агенция по климата, инфраструктурата и околната среда. ОЛАФ призова Агенцията да проследи връщането на средствата и спирането на останалата част от тях.