Планът на К. Бачийски за летище Равнец и четири лентовия път Бургас-М. Търново са на път за реализиране!

0
791
sreshta mezhdu ministrite na transporta na balgaria i turtsia 696x4341 1

Четири-лентовият път до ГКПП „Малко Търново“ ще изпълни една от точките, заложени в плана „Бачийски“ за развитие на Югоизточния регион с основен акцент върху карго летище в Равнец и прилежаща безмитна зона. Това коментира пред „Дарик“ народният представител от Продължаваме промяната Константин Бачийски. Той отново припомни, че в концепцията за икономическо развитие на региона, представена през 2015 година, са включени десет основни стъпки.

„Тези стъпки могат да не изглеждат свързани, но когато човек се запознае с плана ще види, че скоростният път до Малко Търново, е ключов елемент. Защо? В света има 27 града, които се водят клас А+. Това означава, че тяхното развитие оказва влияние върху развитието на световната икономика.

От тези градове, сред които са Токио, Ню Йорк, Лондон, Пекин и други има един град, който е много близо до Бургас и това е Истанбул. Ако ние имаме подобно предимство на 200 – 300 километра от Бургас трябва задължително да се възползваме от него.

Когато направихме плана през 2015, основен акцент беше Летище Равнец, една от следващите стъпки беше свързването на това летище с този мегаполис. Още тогава бяхме заложили, че трябва да направим всичко възможно да изградим инфраструктура за връзка. Затова четири-лентовият път до Малко Търново е толкова важен. Тази връзка ще бъде и пълноценен коридор Север – Юг по оста Истанбул, Бургас, Варна, Констанца в посока Север“, разясни Бачийски.

Важна за икономическия тласък на страната е и АМ „Черно море“. Народният представител е категоричен, че тези транспортни коридори (Бургас – Варна; Бургас – Малко Търново) трябва да бъдат изградени възможно най-бързо и би следвало да са приоритет за управляващата коалиция: „Ние трябва да се възползваме и да изградим максимално бързо тези коридори. Стоките, които идват към нас или преминават транзит през България ще се транспортират много по-бързо. Авиобаза Равнец около този коридор прави инвестирането в тази зона много атрактивно“, допълни още Константин Бачийски.

Пред „Дарик“ Бачийски разкри, че в момента се водят преговори с производители на чисти производства с висока добавена стойност с интерес към терените до Равнец – големи компании, свързани с авиационната индустрия и автомобилостроенето. „Първите търсят зони около летища, тъй като голяма част от техните изделия се транспортират по въздух. В тази връзка потенциалът на бившето военно летище, като карго такова с безмитна зона, е изключителен“, каза Бачийски.

Към днешна дата идеята му за развитие на авиобаза Равнец и превръщането ѝ в свободна безмитна зона със собствено карго летище е заложена в икономическата програма на правителството, като бургаският народен представител срещна подкрепа още по време на преговорите за коалиционно споразумение.

„Това, което аз видях като потенциал в Равнец и работя през последните години за реализирането му, беше прието, както на ниво експерти, така и на ниво управляващи. Нещо повече – проектът срещна пълна подкрепа на ресорните министерства“, коментира Константин Бачийски.

До момента наордният представител е платил със свои средства изготвянето на оценката за лиценз, като преди това успя да се пребори и срещу унищожаването на летателните възможности на пистите и превръщането им в зелени площи.

Припомняме, че само преди дни Министерството на транспорта и съобщенията поиска официално от Община Бургас да получи собствеността върху летище Равнец, на свой ред Министерството на отбраната предупреди, че  летателните способности на съоръжението трябва да бъдат запазени.

Почти едновременната активност на двете институции идва в отговор на предложението на кмета Димитър Николов към Общински съвет Бургас да обсъди и гласува възможността за изграждане на фотоволтаичен парк и на инсталация за производство на водород върху терен от 2 000 декара върху бившата военна авиобаза в Равнец.


ADS