„Най-големият IT срив в историята“, или как целият свят „спря“!!!

0
86
orig[1]

Глобалният IT срив в в международната компания за киберсигурност „Краудстрайк“ (Crowdstrike) и в софтуерния гигант „Майкрософт“ (Microsoft) причиниха сериозни затруднения в работата на авиокомпании, медии, банки, телекомуникационни и транспортни компании и други в цял свят.

Макар че от гиганта обясниха, че постепенно разрешават бъговете, множество потребители, използващи „Майкрософт“, включително и български, съобщиха за мащабни сривове в системите си, предават Ройтерс и Асошиейтед прес, цитирани от БТА.orig[1]

Причината, точното естество и мащабът на срива засега са неизвестни. В пост в социалната мрежа „Екс“ компанията изглежда указва, че ситуацията се подобрява, но часове по-късно бизнеси от целия свят продължават да съобщават за ескалиращи проблеми.

„Майкрософт“ не е отговорил на запитванията за коментар.

Трой Хънт каза още пред Telegraph, че глобалният срив от тази сутрин може да е „най-големият ИТ срив в историята“.

Засега няма информация, която да предполага, че сривът е свързан с пробив в киберсигурността, гласи изявление на националната координаторка на киберсигурността на Австралия – генерал-лейтенант Мишел Макгинес, публикувано от нейната канцелария в социалната платформа „Екс“.

Ето и какъв хаос предизвика сривът в глобален план.

Авиокомпании отменят полети, хора останаха да спят на пода в летищата

В САЩ бе съобщено, че Федералната агенция за гражданска авиация (FAA) е спряла полетите на авиокомпаниите „Американ еърлайнс“ (American Airlines), „Юнайтед“ (United) и „Делта“ (Delta).

Снимка: AP/БТА

В Швейцария компания „Скайгайд“ (Skyguide), осъществяваща контрол на въздушния трафик, обяви, че от сутринта е засегната от срива, а авиокомпания „Суис интернешънъл еърлайнс“ (Swiss International Air Lines) информира, че засега са отменени два нейни полета – от Цюрих до Берлин и обратно, предупреждавайки за по-нататъшни възможни закъснения и анулирания. Авиопревозвачът допълни, че неговите системи не са засегнати, като смущенията в трафика са повлияни от нарушенията в дейността на партньорски компании и въздушния контрол.

В Германия освен в летището в Берлин, което спря полетите до 10 ч. местно време, за нарушения при определени авиопревозвачи съобщиха и аерогарите в Хамбург и Дюселдорф. Националният превозвач „Луфтханза“ (Lufthansa) посочи, че е сравнително слабо засегнат от проблема, но са възможни закъснения и отменени полети.

 

Френският авиопревозвач „Ер Франс“ (Air France) изпитва проблеми при някои услуги. Полетите до и от парижките летища „Роаси-Шарл де Гол“ и „Орли“, които са основните „входни точки“ за Олимпийските игри във Франция, се изпълняват нормално. Мобилното приложение и сайтът на компанията също работят, нарушена е обаче дейността на телефонните платформи за връзка с клиентите.

Нидерландската Ка Ел Ем (KLM), част от групата „Ер Франс-Ка Ел Ем“ (Air France-KLM), обяви, че е трябвало да преустанови „по-голямата част от операциите си, тъй като сривът в информационните технологии е направил невъзможно управлението на полетите“. Освен амстердамското летище „Схипхол“ проблеми среща и аерогарата в Айндховен, където е отказала системата за автоматично приемане на багаж, съобщава се и за един отменен полет.

В Дания сривът блокира пожарната сигнализация в Копенхаген, скандинавската авиокомпания САС (SAS) също е засегната.


ADS