Министрите пак се сложиха на богатите! Новите еко такси: За Golf и Opel – 300 лв.! За стар бус – над 2 бона!

0
1317
koli v zadrastvane

Екотаксата на най-често срещаните у нас над 10-годишни автомобили като Volkswagen Golf и Opel Astra ще се увеличи на 300 лева. Това ще се случи след решението на правителството от вчера да промени Наредбата за определяне на реда и размера за заплащане на продуктова такса.

С измененията министрите решиха екотаксата на старите коли да се увеличи с 12-13 на сто, а на новите да поевтинее с 10%.

Таксата за возилата до 5 години се запазва в досегашния размер.

За хибридните автомобили тенденцията е същата, като таксата за новите се намалява с около 20%, а за по-дълго употребяваните се увеличава с 12%. Отпада заплащането за електромобили до края на 2021 г, пише „Монитор“.

Новите цени ще окажат съществено въздействие на бизнеса. За нов микробус ще се плаща 625 лева, до 5 години 970 лева, над 5 или 10 години съответно 1450 и 1550 лева.

При тежките камиони и автобуи екотаксата за нови машини ще е 938 лева, до 5 години – 1455 лева, а за над 5 и 10 години сумите скачат съответно на 2175 и 2325 лева.

От бранша се обявиха против решението и го определиха като незаконосъобразно. Представители на превозвачески организации смятат да обжалват нормативния акт пред ВАС. За това потвърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.eko taksi

Според екоминистерството въведените такси са съобразени с по-голямото въздействие върху околната среда като отпадъци и източници на емисии.

„Като част от комплексните мерки за подобряване качеството на атмосферния въздух те целят ограничаване на вредните емисии от по-мощни МПС двигатели с вътрешно горене, емитиращи по-големи количества вредни изгорели газове, с по-висока средна възраст спрямо леките автомобили с по-голям принос в замърсяването“, коментират още в мотивите си от министерството.

Промени в Наредбата за излезлите от употреба моторни превозни средства пък предвиждат излезлите от употреба големи превозни средства – тези за превоз на повече от 8 пътници и за превоз на товари над 3,5 тона – да се оползотворяват на 96% и да се рециклират на 94%, коментира днес.бг

Любомир Доросиев от Асоциацията на вносители на автомобили коментира пред „Монитор“, че не е проблем, че се увеличават екотаксите на употребяваните автомобили, а че не е ясно къде отиват събраните пари. Сметката на асоциацията сочи, че при регистрирани около 255 хил. автомобила у нас годишно би трябвало да има поне 60 млн. лева, докато МОСВ отчита само 3 млн. лв.


ADS