Конструктивен проблем на летището причинил авиотрагедията в Южна Корея?!

0
18
768x432[1]
Нюз.бг

Разследването на причината за авио катастрофата в Южна Корея се засили, докато полицията бърза да идентифицира жертвите, а семействата на загиналите при най-смъртоносния въздушен инцидент в страната притиснаха властите за повече информация, съобщава „Ройтерс“.

Националната полицейска служба посочи, че полага всички усилия, като добавя персонал и бързи ДНК анализатори в опит да ускори идентифицирането на петте тела, чиято самоличност все още не е установена.

Членовете на семействата, събрани на международното летище Муан в страната, където стана катастрофата, настояха за по-бърза идентификация и повече информация от властите.

Всичките 175 пътници и четирима от шестимата членове на екипажа загинаха, след като Jeju Air на Boeing 737-800 се приземи по корем и излезе от края на пистата, изригвайки в огнено кълбо при сблъсък в стена. Двама членове на екипажа оцеляха.

Вчера изпълняващият длъжността президент на Южна Корея Чой Санг-мок нареди спешна проверка на безопасността на цялата операция на авиокомпанията в страната, докато разследващите се опитват да открият какво е причинило най-смъртоносното въздушно бедствие на южнокорейска земя.

Министерството на транспорта съобщи, че в „черната кутия“, намерена на мястото на катастрофата, липсва ключов конектор и властите проучват как да извлекат данните от него.

Проверките на всичките 101 машини Boeing 737-800, експлоатирани от южнокорейски авиокомпании, се очаква да приключат до 3 януари, а летището ще остане затворено до 7 януари.

Представители на Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ, Федералната авиационна администрация и производителя на самолети Boeing се присъединиха към разследващия орган.

От Националния съвет за безопасност на транспорта на САЩ съобщиха, че са изпратили трима следователи, включително хора със специалности в оперативните фактори и летателната годност в Южна Корея, за да подпомогнат разследването.

Разследващите проучват сблъсъци с птици, дали някоя от системите за управление на самолета е била деактивирана и очевидното бързане на пилотите да опитат кацане скоро след обявяването на извънредна ситуация като възможни фактори за катастрофата, уточниха служители на пожарната и транспорта.

Длъжностните лица са изправени пред остри въпроси и относно конструктивните характеристики на летището, по-специално заради голям насип от пръст и бетон близо до края на пистата, използван за поддържане на навигационно оборудване.

Самолетът се блъсна в насипа с висока скорост и избухна в огнено кълбо. Телата са изхвръкнали в полето наоколо, а по-голямата част от самолета е била обхваната от пламъци.

„За съжаление това е била причината всички да загинат, защото буквално са се ударили в бетонна конструкция“, заяви капитан Рос „Ръсти“ Еймър, главен изпълнителен директор на Aero Consulting Experts. „Не е трябвало тя да е там“.

 


ADS