Служебният премиер Димитър Главчев разпореди да бъдат предприети незабавно мерки за реорганизация на движението при Дунав мост при Русе. Това съобщават от пресцентъра на Министерския съвет относно сигналите на превозвачи, че им се иска такса при преминаването на частния паркинг на Дунав мост.
По този повод Главчев е провел разговор с министъра на вътрешните работи Атанас Илков, министъра на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова, министъра на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова, директора на Агенция „Митници“ Георги Димов и с областния управител на област Русе Драгомир Драганов.
Вчера в репортаж на Нова телевизия отново бе показано, че служители на неизвестна фирма остават при така наречените буферни паркинги от преди приемането ни в Шенген, когато на границата се чакаше с дни, а шофьорите бяха принудени да ползват паркинг срещу заплащане и то на частна фирма.
Още в първия ден от новата година се оказало, че за да преминат границата с Румъния, шофьорите трябвало първо да получат номер от частен паркинг и то при условие, че опашка на „Дунав мост“ няма.
Нова телевизия излъчи запис на разговор между шофьор и служител, който заплашва с полиция, ако не се вземе номерче. Имало и заповед на кмета – всички превозни средства да се регистрират във виртуалната опашка.
От Министерство на транспорта са заявили, че нямат правомощия за организацията и че целта на виртуалната опашка е да помага на шофьорите, а не да им пречи.
От регионалното министерство прехвърлиха въпроса към Община Русе, тъй като паркингите са урбанизирана територия и се стопанисват от общината, която и организира движението.
От екипа на кмета на Русе отговориха, че коментар по темата ще има в понеделник.
Припомняме, че въпросният паркинг беше изграден върху общински терен, но от частна фирма през 2023 година. В свое разследване тогава Антикорупционният фонд посочи, че е имало някои притеснителни моменти в провеждането на тръжната процедура за изграждането на буферния паркинг. В процедурата тогава са участвали само две фирми, които са пряко или косвено свързани с Размиг Керопе Чакърян – Ами, с когото се свързват операторите на паркинга на ГКПП „Капитан Андреево“, а и граничната профилактична дезинфекция, събирането на държавни такси, лабораторията за фито-санитарен контрол и други, свързани с граничния контрол дейности.
Също така се оказва, че Община Русе от няколко възможни алтернативи за построяване и стопанисване на буферния паркинг, избира тази, която да ѝ донесе най-малък приход. Всъщност общината е можела да реализира проекта самостоятелно и така да си гарантира приходи от десетки милиони годишно.