За законодателни промени заради агресивната реклама на хазартни игри се обяви вицепремиерът Валери Симеонов.
„Трябва да се променят законите и да се прилагат в цялата им строгост, защото с тези непрекъснати реклами с търкане на разни там билетчета, не знам си какво, всъщност си извършва реклама на хазарт“, каза той в отговор на въпрос на червената депутатка Теодора Халачева за използване на деца в реклами, по-точно за участието на момичета от националния отбор по художествена гимнастика.
„В момента в България се излъчват реклами на хазарт по най-безобразен начин, които въздействат не само върху децата, но и върху зрелите хора, като им внушават, че може за се забогатее и да се постигне нещо в живота без труд. Това е пагубно и съсипва ценностната система на българина от вече десетина години“, каза още Симеонов.
Той допълни, че по случая е предприета проверка от Агенцията за закрила на детето, а фирмата, заснела клипа, е предоставила 7 броя договори с изпълнители в рекламата, според които всички участвали са пълнолетни.
В края на февруари и Националната мрежа за децата сезира 8 институции заради рекламата на Национална лотария с участието на гимнастичките от националния отбор по художествена гимнастика.
Във видеото момичетата водят следния диалог:
Може ли някой да изтича за един шоколад?
О, да, и аз искам един.
Аз вчера пропуснах – може ли да ми вземеш два?
В този момент се намесва Илиана Раева, шеф на Българската федерация по художествена гимнастика, която ги пита:
Шоколад ли чух? Нали сме се разбрали нещо? Шоколадът… Изречението ѝ довършват момичетата, които декламират: Само го миришем!
Сигналът от НМД е за „създаване на риск от насърчаване на деца и млади хора към хазартни игри“. Изпратен е до Комисията за медии и култура към Народното събрание, Държавната агенция за закрила на детето, Държавната комисия по хазарта, Министерството на финансите, Министерството на младежта и спорта, Съвета за електронни медии, Националния съвет за саморегулация и Българската федерация по художествена гимнастика, информира днес.бг