Каква точно мантинела ще се сложи в даден участък зависи от три фактора- проектанта, възложителя и изпълнителя на пътя. Тя обаче трябва да е съобразена с европейския стандарт, който страната ни уж е приела да спазва още през 2010 година.
В случая въпросната мантинела е можела да спре само кола и то движеща се с не повече от 80 км. ч, защото е от най-нисък клас. Оказва се, че с нея има и още един съществен проблем, за който на този етап разследващите упорито мълчат.
Основното правило е пътното заграждение да се слага на 50 см. от края на габаритите. В случая в Своге се вижда, че тя е поставена зад пешеходната пътека, което увеличава това разстояние почти метър. „Така вместо мантинелата да подпре автобуса, тя му дава възможност да я помете“, обясни инженер в бранша.
Той е категоричен, че дори среден клас мантинела би подпряла автобуса. Оказва се, че две фирми печелят основно обществените поръчки за поставяне на мантинели. Едната е близка до Делян Пеевски, а другата до депутат на ГЕРБ. Скандалното е, че последната поръчка наскоро е спечелена на цена поне двойно по-висока от реалната, твърди източникът ни.