С тези нови правила потребителите, които използват Booking.com за настаняване, ще имат по-голям избор и свобода. Освен това платформата трябва да осигури справедлив достъп до услугите си и за доставчиците. Това потенциално може да доведе до по-голяма гъвкавост по отношение на условията за резервация и анулиране.
Booking.com е категоризиран като основен играч в европейската туристическа индустрия, признава комисарят по цифровите технологии на ЕС Тиери Бретон. Целта на Европейската комисия е да се увери, че компанията спазва всички изисквания на DMA, призова той. На Booking.com е даден гратисен период от шест месеца, за да приложи тези промени, преди да представи подробен доклад на Комисията.
Комисията обмисля дали онлайн услугата X (известна преди като Twitter) попада под действието на закона. Компанията, собственост на Елон Мъск, твърди, че не притежава господстващо положение на пазара въпреки огромната си потребителска база, като посочва услуги като Threads и Mastodon като реални алтернативи.