БДЖ и частни фирми ще се борят да превозват пътниците по 3 отделни лота.

0
16
884e51b7b8f171b997db930a8b559ee0[1]
Дир.бг

Планира се разделяне на железопътната мрежа за превоз на пътници на три лота: единият е София – Пловдив – Бургас, другият е София – Горна Оряховица – Варна и третият – всички останали. Това обяви  служебният министър на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на открита дискусия за предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт.

Продължителността на договора за всяка една обособена позиция е осем години. Планирано е ефективното изпълнение на договорите да започне от 2026 г., стана известно още от думите на министъра. orig[1]

Тя е категорична, че твърдението, че печелившите железопътни линии са предназначени за частни превозвачи, не отговаря на истината. „Добър железопътен транспорт се прави с отваряне на пазара – който е най-добър, да предоставя най-добрата услуга“, разясни Стоянова.

Няма предназначаване на лотове и линии за когото и да било. БДЖ може да участва за всяка една линия, коментира още служебният министър на транспорта.

Красимира Стоянова увери, че няма да се стигне до загуба на работни места на служители в железопътния сектор, а идеята за разделението на лотове е единствено да се повиши качеството на услугата.

Целта е да бъде удобен, безопасен и пестелив за държавата. Само ако успеем да съчетаем тези елементи, ще имаме добра транспорта услуга, каза още министър Стоянова пред участниците в дискусията.

Конкуренцията между автобусен и железопътен транспорт трябва да продължи, защото това ни дава възможност да избираме, подчерта тя.

На дискусията участие взеха представители на синдикални организации, научните среди, експерти, журналисти, както и бившите министри на транспорта Николай Василев и Петър Мутафчие

 

 


ADS