Поредна важна част от „Планът Бачийски“, както е познат планът за икономическо развитие на Бургас, разработен от Константин Бачийски, вече се изпълнява пред очите на всички.
Преди броени дни стана ясно, че ДП „Пристанищна инфраструктура“ е предвидила 6.4 млн. лв. за обществена поръчка, която е свързана с ремонт и обновяване на 11 кейово място.
Това е точката, в която преди 1989 година на бургаското пристанище се обслужваха товари, свързани с дейността на тогавашната държавна транспортна компания СОМАТ, която тогава е била най-голямата в Европа разполагаща с 10 000 камиона.
Сега след обновяването на съоръжението то ще повиши капацитета си, ще се увеличи и допустимото натоварване на кейовата стена и ще може отново да се обработват „ро-ро“ товари/предназначени за превоз на транспортни средства/.Основно предимство на този сегмент е, че товарите са опаковани, не предизвикват замърсяване или запрашаване, а при транспортирането им към вътрешността на страната и Европа ще минават през съществуващия изход на Пристанище Запад, а от там директно в индустриалните зони или магистрали. По този начин икономическите ползи ще остават за Бургас без по никакъв начин да се натоварва трафикът в централните части на града.
За този развой на събитията от голямо значение бяха системните и последователни усилия на Константин Бачийски и неговия екип да привлече подкрепа за своя план.
„Противоположна беше идеята на сегашното ръководство на община Бургас, която искаше да развива в тази част на Пристанището градинки, кафета и зони за развлечения. Възпротивих се срещу този вариант на Генерален план, защото моята идея винаги е била да се развиват корабни места, както и да се изгражда нов дълбоководен терминал с нови 8 корабни места.
Доказано е, че едно работещо корабно място носи за месец повече приходи в сравнение с наемите за година от всички ресторанти и кафенета, взети заедно„– коментира кандидатът за кмет Константин Бачийски.
„Ако заложим само на търговските обекти, дългосрочно ще загубим. Време е да признаем, че няма как ресторантите да заменят корабите и това да доведе до сериозен икономически растеж. В исторически план градът се е разраствал покрай развитието на пристанището, тъй като обслужването на корабите генерира допълнителни доходи и работни места заради съпътстващите дейности при обработката на товари“ – коментира Константин Бачийски.
„Бъдещето на Пристанище Бургас е свързано с обслужване на кораби и товари, а не с изграждането на лъскави офиси и заведения на мястото на съществуващите корабни места. Офиси могат да се строят навсякъде, но кораби могат да бъдат обслужвани само в пристанището. А и приходите за един ден от едно корабно място често са по-високи от генерираните приходи за месец от наеми на всички търговски обекти в Зоната за обществен достъп“ – коментира кандидатът за кмет Константин Бачийски.