Надали имате идея какво става при търговците, но светът е полудял да произвежда и продава. Което рязко оскъпи и енергия и логистика и всички останали елементи повластни на двете дейности.
Контейнеровоз който март се наемаше за 15 хиляди долара на ден за къс период достигна 200 хиляди дневна ставка. Контейнер втора ръка колкото и да търсиш – няма или ако има цената му достига до 8-9 хиляди за ръждясал скапаняк.
Пристанищата се пукат по шевовете – в Китай се чака 30-40 дни да ти обработят кораба – дори в уж изостаналата Западна Африка се чака 15 до 30 дни ред.
Само ние сме оазис на спокойствие, безхаберие и малките радости да оплюем някого.
Пристанищата са полупразни, вълничките нежно галят кейовете, чайките доволно мъркат. Ама у нас-в България. Румънците отделиха 700 милиона евро да си разширяват пристанище Констанца до 540 корабни места (Бургас и Варна имат общо около 70 при 25% заетост).
А ние закриваме пристанища и на тяхно място правим кръчми. Щото сме весела нация.Нека другите да бачкат, ние ще пием и завиждаме на доходите. Пък сме и остров на стабилността, според кандидат президента Бойко Борисов.
Нищо, че премиера Бойко Борисов ни прецака с газовата връзка към терминала в Александрополис, давайки монопол на Газпром и Путин. Ама тя мъжката любов е безпределна… А ние купуваме газ по 740 долара и се чудим как да произвеждаме с при тия енергоемки прозиводства.
Майната му – важното е да сме здрави и да не позволяваме на никой друг освен възпитаник от Московския университет, Симеоново в краен случай от някой мутрофолк юнивърсити да ни управлява. Щото другите говорят сложно а ние сме прости хора, които си харесваме простия бивш премиер.
Тодор Георгиев.
ADS