Хаосът по границите : Транспортни фирми в Гърция и Турция търсят начини да заобикалят България!

0
118
orig[1]
Дир.бг

Заради задръстванията по граничните пунктове има риск транспортните фирми от Гърция и Турция да заобиколят България. Това стана ясно след среща на асоциациите за автомобилен транспорт в черноморския регион, където са обсъждали алтернативен транспортен коридор извън нашата страна.

Днес български превозвачи на товари се срещнаха с екипа на транспортното министерство. Министър Красимира Стоянова се е ангажирала пред превозвачите, че ще работи по проблема. Информирала ги е, че ѝ предстоят разговори с други ведомства по темата, за да се избегне заобикаляне на България от международните превозвачи.

Отделно от нея се проведе и междуведомствена среща с участието на служебните министри. Освен транспортната министърка, в нея са участвали и министърът на вътрешните работи Атанас Илков, на земеделието и храните Георги Тахов, зам.-министърът на транспорта Димитър Недялков, Георги Димов – директор Агенция „Митници“ и гл. комисар Антон Златанов – директор Главна дирекция „Гранична полиция“.

Министрите са изразили готовност да проверят на място работата на подчинените им служители, както и да се направи анализ на изпълнението на предприетите организационни мерки, допълват от МВР.

Спрямо страната ни са отправени сериозни упреци за хаос на граничните ни пунктове и дълги опашки от тирове на Международната среща на автомобилните превозвачи в Ташкент. От Българската браншова камара многократно са отправяли предупреждения и предложения за по-бързо преминаване на потока от товари, но до момента без резултат. Сега южните ни съседи търсят алтернативен транспортен коридор, за да заобиколят България и е въпрос на преговори откъде ще минава той.

По данни на „Гранична полиция“ около 3500 тежкотоварни автомобила преминават през пункта „Кулата-Промахон“ за едно денонощие. В пиковите часове средно преминаването отнема около час, което според властите е нормално. От МВР съобщиха, че традиционно около 1 септември се наблюдава огромно струпване на тежкотоварен и автомобилен трафик на граничните пунктове.

Представители на няколко министерства обсъждаха как да се избегне страната ни да бъде заобиколена от международни превозвачи

„Транспортен хаос мисля, че няма тук. Движението е организирано от страна на митницата, по три кантара в посока, при нас се извършват на две ленти. Но през лятото товарният трафик при нас намалява, което ни позволява да намалим лентите за товарни автомобили, за да пропускаме лекия трафик. Все пак тук е граница, извършва се проверка, от НАП, митници“, посочи старши комисар Стойчо Траянов, заместник-началник на ГКПП „Кулата“.

Шофьорите на тирове и камиони са на различно мнение. „Хаос винаги е било, кога не е било хаос?! Тук, на „Кулата“ понякога има, понякога няма, но на другите граници Видин, Русе – просто ги съжалявам! Шенген! Няма ли Шенген, не може да се оправим. В момента карам пощата и се бавя, час и половина съм на опашката“, казва пред БНТ шофьорът Йордан.

В официална позиция на Съюза на асоциациите за автомобилен транспорт в черноморския регион се посочва, че от август тази година българските власти са върнали дезинфекцията на превозните средства на пунктовете „Капитан Андреево“ и „Лесово“, което допълнително увеличава времето за преминаване на границата.

От МВР съобщиха, че са обсъдени и набелязани спешни мерки за облекчаване и съкращаване на времето за преминаване на превозните средства през граничните пунктове – „Лесово“, „Капитан Андреево“, „Дунав мост“ – Русе и „Дунав мост“ – Видин.


ADS