Пиян с тротинетка се удари челно в автомобил, отказа лечение и издъхна дни по-късно!

0
178
orig[1]
Дир.бг

47-годишен мъж от София почина три дни след като катастрофа с електрическа тротинетка в Черноморец, съобщиха от областната дирекция на полицията.Инцидентът станал в района на кръстовището между улиците „Васил Левски“ и „Карловарска“. Мъжът с електрическата тротинетка не спрял на знак СТОП и се блъснал в правомерно движещ се автомобил, управляван от 76-годишен мъж от София.

Двамата водачи са изпробвани за употреба на алкохол. Дрегерът отчел положителна проба 2.58 промила за водача на тротинетката. На място пристигнал екип от Центъра за спешна помощ в Бургас, който го прегледал, но мъжът отказал да бъде настанен в лечебно заведение.

На следващия ден се почувствал зле и около 03.49 ч. пред нощта софиянецът бил настанен в реанимацията на Университетската болница за активно лечение в Бургас. Три дни по-късно обаче починал. По първоначални данни причината за смъртта е тежка черепно-мозъчна травма с мозъчни кръвоизливи. По случая е образувано досъдебно производство.

Наскоро от Университетската многопрофилна болница за активно лечение в Бургас съобщиха, че расте броят на пациентите, приети в Отделението по неврохирургия, след инциденти с тротинетки. Случаите са през ден, а в началото на юли половината от леглата в отделението са били заети от такива пациенти, посочиха от лечебното заведение.

Заради зачестилите пътни инциденти с електрически тротинетки от полицията припомнят задълженията на водачите на подобни пътни превозни средства, описани в чл. 80А от Закона за движение по пътищата:

. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светло отразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;

  • да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
  • в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
  • да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
  • да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.

(2) На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:

  • да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
  • да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“;
  • да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
  • да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
  • да превозва други лица;
  • да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
  • да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
  • да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
  • да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
  • да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
  • да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.

(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:

  • шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
  • четиринадесет години – само по велосипедни алеи.

Специализираните проверки спрямо водачите на електрически тротинетки и велосипеди продължават и към този момент, припомня БНР.


ADS