Двамата водачи са изпробвани за употреба на алкохол. Дрегерът отчел положителна проба 2.58 промила за водача на тротинетката. На място пристигнал екип от Центъра за спешна помощ в Бургас, който го прегледал, но мъжът отказал да бъде настанен в лечебно заведение.
На следващия ден се почувствал зле и около 03.49 ч. пред нощта софиянецът бил настанен в реанимацията на Университетската болница за активно лечение в Бургас. Три дни по-късно обаче починал. По първоначални данни причината за смъртта е тежка черепно-мозъчна травма с мозъчни кръвоизливи. По случая е образувано досъдебно производство.
Наскоро от Университетската многопрофилна болница за активно лечение в Бургас съобщиха, че расте броят на пациентите, приети в Отделението по неврохирургия, след инциденти с тротинетки. Случаите са през ден, а в началото на юли половината от леглата в отделението са били заети от такива пациенти, посочиха от лечебното заведение.
Заради зачестилите пътни инциденти с електрически тротинетки от полицията припомнят задълженията на водачите на подобни пътни превозни средства, описани в чл. 80А от Закона за движение по пътищата:
. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светло отразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
- да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава – възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
- в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
- да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
- да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
(2) На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
- да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
- да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 – „Забранено е влизането на велосипеди“;
- да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 – „Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии“;
- да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
- да превозва други лица;
- да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
- да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
- да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
- да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
- да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
- да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
- шестнадесет години – по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
- четиринадесет години – само по велосипедни алеи.
Специализираните проверки спрямо водачите на електрически тротинетки и велосипеди продължават и към този момент, припомня БНР.