Това е истината за таксата в ресторант, за която говори цяла България!

0
198
1720884422 gkhkh[1]

Ресторант в Асеновград дописа в касовата бележка на клиенти такса за използване на климатик.

Гражданинът е подал сигнал към Комисията за защита на потребителите.

Скандалната случка не спира да се коментира в социалните мрежи.

Медията ни потърси възможно най-експертното мнение от основателя на платформата „Ние, потребителите“ Габриела Руменова.

Ето какво заяви пред БЛИЦ тя по горещата тема:

Два важни акцента трябва да се кажат – когато не е предварително обявена цена на услуга, не може да се изисква заплащане за нея, респективно – потребителят може да откаже да плати за нея.

Другото – стои въпросът за какво е допустимо да се изисква отделно таксуване и за какво – не. По тази логика някое заведение утре може да поиска такса чисти чинии, такса хигиенистка, такса забърсване на масата… Ако от организатор на културно събитие, при договаряне на наема на залата, се поиска заплащане на отопление или на климатик, може да изглежда разумно.

След това този организатор може да реши дали да калкулира това перо в крайната цена на билетите, дали да го покрие чрез спонсор или някакъв тип партньорство.

Но крайният клиент да се товари с допълнителни отделни такси за услуги, които е логично да са включени в основната, ако тя му се предоставя качествено и професионално, изглежда неразумно и некоректно. А когато пък не е обявено предварително, вече е нарушение на потребителското законодателство, повод е за санкция на този търговец и също така клиентът да не плати за тази „услуга“.


ADS