Идея : Създаваме собствена авиокомпания „Бургас еър“ с целогодишни полети?!?

0
332
Airbus A220 100 4 e1686992690710[1]
Черноморски фар.

8 900[1]Нова идея се е зародила след днешната среща при областния управител между туристическия бранш и кметовете от областта, а именно за създаване на собствена бургаска авиокомпания, която да има редовни полети през цялата година. Това коментира пред медии Пламен Янев след срещата. Той призна, че точката не е била в дневния ред и е представена за пръв път.

„Това е една идея, екзотична към момента, с обещание да бъде облечена в бизнес план до края на април месец – за създаване на авиокомпания, позиционирана в Бургас, с участие на общините като собственици, която да обслужва само и единствено полети от Бургас до най-различни дестинации целогодишно. Образно името й е „Бургас еър“.

Целта е вместо да се стимулират полети за стотици хиляди евро, да се създаде такава компания, която в даден момент да носи и печалба на нейните акционери. Хората, които представят идеята казват, че всичко това е възможно. Сложиха я на масата и до края на април ще излязат с конкретни предложения. Намирането на самолети няма да е проблем, въпросът е как ще се финансира и управлява тази компания“, каза той.

Човекът, представил идеята е Момчил Камбуров. По думите му насочеността е към българите, живеещи в Германия, които в момента са около 400 000. Таргет ще са тези, които живеят в 100-километров радиус от Летище Бургас.

„Един самолет ще лети редовна линия до Бургас, а други два самолета ще летят за други авиокомпании на така наречения „мокър лизинг“ като целта е да се намали стопанския риск за фирмата като дейността се разпредели в две отделни зони – редовна и „мокър лизинг“. Тепърва предстои изготвянето на бизнес план и търсенето на инвеститори. Повече конкретика ще има в края на април“, каза той пред журналисти.

Според него не е проблем самолетите да са собственост на авиокомпанията, ако се намерят повече пари от инвеститори, но иначе най-вероятно ще бъдат ползвани под наем. Той добави, че очаква и общините да проявят разбиране и да се включат като акционери в бъдещата авиокомпания.

„В момента в българската авиация заплащането е достатъчно атрактивно, за да се привличат хора от Европейския съюз“, добави Камбуров.

Янчо Парушев от Съюза на собствениците в Слънчев бряг приветства тази идея и заяви, че е напълно възможно тя да стане реалност.

„Всичко е въпрос на правилен маркетинг. Това ще е плюс за всички, както за нас в туристическия бранш, така и за гражданите на Бургас и региона. Всяка такава идея е приветствана от нас. Възможно е някои от коментираните дестинации като Валенсия и Мюнхен да са удачни, но пак казвам, че това е въпрос на добро маркетингово проучване. Не мога нищо да кажа, тъй като сега я чух тази идея“, каза той.

Парушев изрази мнението на Съюза, че Летище Бургас трябва да е в конкуренция с това във Варна, за да може то да се развива.

„Трябва да има дори отделно управление, независимо от Варна. И трябва най-накрая държавата да влезе в прерогативите си и да контролира този процес. Сложен е въпросът с това точно какви туристи и откъде трябва да дойдат през зимата, или лятото. По принцип до Бургас е нямало редовни полети, извън чартърното време през другите години.

Просто почваха по-рано да летят – от края на март и летяха до края на октомври, което беше доста голям плюс. Ние точно това искаме – и тук да има редовни полети. В момента от Варна летят до 18 дестинации, изключвам чартърите, които правят българските компании за българските туристи“, поясни той.

Областният управител добави, че още три въпроса са били разгледани по време на срещата между туристическия бранш и кметовете в областта.

„Първият беше да се изпратят конспектни въпроси, които интересуват всички общини относно развитието на Летище Бургас в сравнение с Летище Варна. Да се изиска още информация от концесионера, която ние ще оформим и в една последваща среща да я представим. Да дадат данни, които пряко интересуват общините. Втората точка беше свързана с Министерство на транспорта. Там решихме да попитаме дали всички анекси и документи по договора за концесия са публично достъпни. Министерство на транспорта на база договора да предложи варианти за неговото отваряне и предоговаряне, за да бъдат поети конкретни ангажименти за развитие на летището.

И ако летището е такава голяма тежест за „Фрапорт“ и не може да го развива, да се стигне до преразглеждане на концесията и да се търси концесионер, който има по-голямо желание и възможност. Това ще предстои на една последваща среща с кметовете, на която да бъде отговорено на тези въпроси.

Накратко беше разгледан въпросът с фонда за стимулиране на развитие. Вчера г-н Алексиев е изпратил писмо до всички общини в областите Бургас, Сливен, Ямбол и Стара Загора за създаването на такъв фонд. Аз лично поемам ангажимента да разговарям с областните управители на тези области. Това около, което се обединиха участниците е, че този фонд трябва да бъде управляван от самите общини и те да участват в преговорите“, заяви Янев.


ADS