Вече е ясно, че летния туристически сезон, ще е по-слаб от миналия. Само в главата на туристическия министър Ангелкова се очертава „ръст“ от 0.5% ! Но то от край време безхаберието ходи по хората. Две години по ред имахме сериозен ръст на летните туристи и само лежахме под палмата и лапахме бананите, които сами падаха в устата ни без да правим никакви усилия. Само министерството на туризма правеше усилия да отчита ръста и да се хвали колко са добри. Те даже не си даваха сметка, че нашият ръст идваше от спада на Турция, Египет, Тунис и Мароко главно заради
атентатите и размириците в тези страни. Палачинката обаче се обърна, там нещата се успокоиха и тези държави направиха много агресивна рекламна кампания за да си върнат туристите и успяха. Ние пак си лежим под палмата, ама бананите заминаха на юг. Ясна индикация за това какво, ще се случи бяха дадени още в началото на годината на големите борси в Москва и Берлин, но нашето министерство на туризма спеше сладък сън. Нещо повече-те бяха информирани за „дървото“ от хотелиерите. „Председателката на Сдружение „Клуб на хотелиера“ в Несебър Диана Колчева заяви, че от бранша са алармирали за предстоящия слаб сезон още от февруари месец, когато вече е било ясно, че се забавят ранните записвания и нещата не вървят добре, но въпреки това министерството не е реагирало. Друг проблем пред българския туристически бранш е, че масираната реклама от страни като Тунис, Мароко, Египет е насочила туристо потока от Европа в друга посока.
Според Колчева има необходимост от намаляване на цените на шезлонгите и чадърите, както и нужда от реклама, насочваща към България. Тя подчерта, че липсата на туристи в Слънчев бряг се отразява и на Южното Черноморие, където сезонът щял да бъде в рамките на 20 дни, а на север от Бургас не повече от 45 дни!“ Какво се промени тази година на българското черноморие, че да има такъв спад? Ами нищо-просто Турция плаща по 7000 евро на полет с туристи на авиокомпаниите. Визите за руските граждани се издават за 10 минути на границата и други такива „дребни“ неща! Нито базата ни се е променила, нито курортите. Идиотите, които надуват цените в някои заведения са си пак същите, но за тях няма да мислим-той пазарът ще си ги изхвърли от играта. Простотиите за цените на чадъри и шезлонги са продиктувани освен от безхаберието на някои концесионери и от алчността на държавата. Вижте началните цени на концесиите и си направете сметка как могат да се платят после! Обслужването при нас не може да е на ниво, защото голяма част от наетия персонал не е подготвен, ама по-лошото е, че няма никакво желание да се научи. Обиколил съм почти цяла Европа и никъде не съм видял сервитьор да си „чеше“ телефона, а клиенти да чакат да поръчат! Един от големите проблеми обаче на нашето море са пясъчните ивици. Доста от тях вече станаха малки и не могат да поемат туристите от многократно увеличената леглова база. Никога средна класа турист няма да дойде у нас и да се настани на плажа на един метър от другите туристи!!! Пренаселените плажове са за бедни туристи. Това го споделих в Бургас на министър Ангелкова на среща в Общината и й дадох предложение как да се реши проблема. Отговорът й ме втрещи! „Това не е за министерството на туризма, а за МРРБ“-каза министъра. На моята молба да го сподели с министъра на рег.развитие отговорът беше : “ Ами добре“! И накрая : Един политик, бизнесмен, или управленец си личи колко струва, когато е в трудна ситуация. Лесно е да даваш пресконференции, когато отборът е победил с 3:0 ! Трудно е когато резултата е -15% ! А е трагично, когато си безхаберен! За българските туристи нещата са ясни : Около 10% имат пари и отиват в чужбина. Около 20% са събрали през годината за море, а останалите 70% се чудят дали да вземат кредит за лятна почивка, което е тъжно! Ангел Божидаров.