108 г. затвор за 9 турски железничари за катастрофа с 25 жертви край Истанбул!

0
296
orig[3]

Съд в Турция осъди девет железопътни служители на повече от 108 години затвор за катастрофа преди шест години, при която загинаха 25 души, съобщиха местните медии в четвъртък, цитирани от АП и БТА.

Пътнически влак на Турските държавни железници дерайлира през юли 2018 г., докато преминаваше през окръг Чорлу на около 110 километра западно от Истанбул. Влакът пътуваше от Узункьопрю близо до гръцката граница до гара Халкалъ в Истанбул – главният железопътен маршрут на Турция към Европа. Сред загиналите са седем деца, а над 300 души са ранени.

В експертен доклад, представен пред Първи висш наказателен съд в Чорлу, се казва, че поради проливен дъжд над жп линията се е срутило свлачище и се посочва, че железопътният оператор е виновен, тъй като не е взел предпазни мерки срещу тежките метеорологични условия. Срутването на насипа над водоотводния канал е довело до дерайлирането на шест вагона.

Снимки, направени след катастрофата, показват липса на земна опора под релсов участък над водоотводния канал.

Тринадесет служители на турските железници бяха съдени за „причиняване на смърт и нараняване по небрежност“. Четирима от тях бяха оправдани.

Държавната Анадолска новинарска агенция съобщи, че тогавашният регионален управител на турските железници е бил осъден на най-тежка присъда – 17 години и половина затвор. Най-кратката присъда е осем години и четири месеца, дадена на заместник-управител по поддръжката на железниците.

Семействата на жертвите водят кампания за понасянето на по-голяма отговорност за катастрофата, като настояват на висши управители в железопътната компания и на служители на турското транспортно министерство също да бъдат повдигнати обвинения.

Говорейки пред тълпа от стотици преди изслушването, Оз каза, че „днес хората, които са наистина отговорни и които взеха решенията, причинили небрежност, не са тук“ и призова „да се сложи край на тази политика на безнаказаност“.

През последните години Турция се стреми да модернизира железопътната си мрежа, като изгради няколко високоскоростни междуградски линии, но повечето пътници все още предпочитат пътуването по въздух или по шосе. При най-тежката за последните десетилетия железопътна катастрофа в страната през 2004 г. в северозападната провинция Сакария 41 души загинаха и 80 бяха ранени, когато високоскоростен влак дерайлира.


ADS