Някой е гушнал – ние сме платили, ама скъпо – за Великата Българска ограда!

0
1246
оградата
Великата Българска ограда

Винаги в нашата некорумпирана държава става едно и също действие. Обществени поръчки създават дискомфорт на подизпълнители и на нас данъкоплатците. На първите, защото работят за жълти стотинки, а на нас, защото плащаме масрафа-ама скъпо. Разбира се тези поръчки са като мехлем за душата на олигархията, която се храни основно от тях.  Много приказки се изприказваха за оградата. Даже имаше сериал:“ Наполеон“ срещу „Ленчето“. Там обаче замерването беше само със снимки. Ние сега ще пуснем малко цифри. Данните са взети със специалното разрешение на „Биволъ“.

ленчето
снимка:7дни бургас.бг :Лошото Ленче.

Колко струва реално оградата?

Според подробни Количествено-стойностни сметки (КСС) и договор с подизпълнител, с които Биволъ разполага, реалната стойност на оградата (без пътя) е от 133 до 142 лв. на линеен метър. Това включва изкопните работи, полагането на армиран бетон, направа и разваляне на кофраж, монтажа на елементите от оградата – колони, връзки, пана, мрежа и бодлива тел.

Договор: 672 лв. за линеен метър ограда.

С такива разчети строят подизпълнителите, които включват в тях и своята печалба. Но договорите на Областна администрация Бургас с фирмите, строящи оградата, са за следните суми.

Договор Д-21-31/15.08.16 Пътинженерингстрой 10 477 532 лв. / 15 700 м. = 667 лв. линеен метър
Договор Д-21-32/15.08.16 Договор Инфра Експерт 8 142 026 лв. / 12 100 м. = 672 лв. линеен метър.
Договор Д-21-33/15.08.16 Пътстрой Бургас 14 109 937.20 лв. / 21 900 м. = 644 лв. линеен метър
Договор Д-21-52/17.11.16 Инфра Експерт 1 577 166,78 лв / 2365 м. = 667 лв. линеен метър.

КСС на подизпълнител: 142 лв. за линеен метър ограда.

Разликата между реалната стойност на оградата и платеното за нея само за тези 52 км е 26 милиона лева. Тази сума може спокойно да се счита за нерегламентирана държавна помощ към подбрани фирми. 26 милиона лева, които чисто и просто са откраднати от българския бюджет, защото както е известно ЕК не дава субсидии за строеж на оградата.

Подизпълнителите, които са използвани масово, са били укрити от Областна администрация – Бургас, въпреки задължението да бъдат декларирани. В отговор на въпроси по ЗДОИ областният управител на Бургас Вълчо Чолаков твърди, че не му е предоставяна и не разполага с информация и данни за подизпълнители, а фирмите получили плащане по договорите са същите, които са ги сключили. До тук е ясно колко са гушнати без да си мръднеш пръста. Нека сега да видим и „КОЙ“ все пак е печелившия.

Инфра Експерт“ е с едноличен собственик Иво Крумов Михайлов. През годините тази фирма сменя често имената си и адресите, като на няколко пъти дели един адрес с „Хидрострой“ – София бул. Евлоги и Христо Георгиеви 117. Връзка с „Хидрострой“ се открива и през фирмата “ИД трейд”, където Иво Михайлов е бил съуправител с бившия управител на “Хидрострой” Добромир Димитров Петров.

пари
А дано…

„Инфра Експерт“ разполага с капитал от едва 250 лв. до юли 2016 г., когато се преобразува в ЕАД и изведнъж вдига капитала си на 50050 лв. Едва месец по-късно тя подписва първия си договор за оградата и полевия път до нея. Той е за общо 10 630 338 лв. (12,5 км. с 50% авансово плащане). Три месеца по-късно, на 17.11.2016 „Инфра“ подписва и втори договор, за да построи още 2,3 км. срещу още 1 998 682. По този договор авансово плащане е …цели 70%.

Пътстрой Бургас„, която е 100% собственост на „Хидрострой“, сключва договор за 15 798 776 лв. за 21,9 км съоръжение при 50% авансово плащане и 5% банкова гаранция.

Обединението „Пътинженерингстрой„, създадено на 23.06.2016 г., включва „Битумина“ ГмбХ, АВСТРИЯ и фирмата от Търговище „Пътинженерингстрой-Т“. Последната е собственост на Иван Цвятков Иванов и Григор Цветков Иванов и е участвала в строителни консорциуми с “Хидрострой“ и “Водстрой 98”  „Пътинженерингстрой“ строи 15,7 км съоръжение за 11 881 039 лв. с авансово плащане 50% и 5% банкова гаранция. Перифразирани всички факти и обстоятелства сочат, че за да може “Хидрострой” да плати на един корпулентен депутат, държавата е форсирала грешни плащания към групата “Хидрострой” от бюджета. А огромната разлика с реалната стойност на строително-монтажните работи е захранила дълга верига от подизпълнители, свързани с властта. Тази кражба от бюджета се е отразила и на качеството на съоръжението, което както се видя впоследствие е под всякаква критика.          Господин вицепремиер, това един“ Биволъ“ ми го каза, не съм аз.                                                                                                        Вуйчо Страхил.


ADS